Mediehuset Ingeniøren A/S driver publicistvirksomhed på et forretningsmæssigt grundlag.

Mediehuset Ingeniøren A/S driver publicistvirksomhed på et forretningsmæssigt grundlag med en redaktionel linje, der er uafhængig af økonomiske, foreningsmæssige og politiske interesser. Husets medier er karakteriseret af en stærk læserforankring og en udpræget faglig profil.

Virksomheden er ejet af IDA, Ingeniørforeningen i Danmark, samt de to uafhængige ingeniørpensionskasser ISP og DIP.

Husets flagskib er nyhedsmagasinet Ingeniøren, hvis fokus er på udviklingen inden for teknologi og naturvidenskab sat i en samfundsmæssig sammenhæng. Nyhedsmagasinet Ingeniøren udkommer på tryk hver fredag i et oplag på 74.000 eksemplarer og har ugentligt 140.000 læsere (Index DK/Gallup 2H 2015).

Til Ingeniøren knytter sig Ing.dk, der med start i december 1994 var det første danske medie på internettet. Ing.dk bringer nyheder, blogs og debat og er Danmarks førende markedsplads for ingeniørstillinger. Ing.dk har over 325.000 brugere pr. måned.

Jobfinder.dk er Ingeniørens jobsite - udelukkende med job til ingeniører, cand.scient.er og maskinmestre. Jobfinder.dk har 60.000 månedlige brugere, har eksisteret siden 1997 og var således et af de første jobsites i Danmark.

I november 2006 introducerede Mediehuset Ingeniøren it-mediet Version2, der er målrettet mod brugere, der beskæftiger sig professionelt med it. Version2.dk leverer løbende nyheder, ekspertkommentarer i blogs, debat, it-jobs og andet indhold til brugerne. Hver måned besøger 115.000 bruger siden.

Foruden publicistisk virksomheder arrangerer Mediehuset Ingeniøren A/S messer - herunder jobmesser og diverse fagmesser.

Nyeste stillingsopslag

Der er i øjeblikket ingen job.